Pij, zanim poczujesz pragnienie

NASZ ORGANIZM NIE POSIADA REZERW WODY,  z których mógłby skorzystać w stanach odwodnienia, dlatego musimy je ciągle uzupełniać.

 

Każdego dnia organizm kobiety do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje 2 l wody, natomiast mężczyzny 2,5 l. Pokarm pokrywa zapotrzebowanie na wodę w ok. 20-30%, natomiast 70-80% dostarczają różne napoje, w tym woda. Zawsze wybieraj wodę, jako podstawę swojego nawodnienia.

 

WODA

Woda powinna zawsze stanowić pierwszy wybór. Każdego dnia należy wypijać co najmniej 4 szklanki, dobrej jakości wody.

 

HERBATA, KAWA

Herbata (czarna, zielona,owocowa), kawa (naturalna, zbożowa) – spożywane w umiarkowanych ilościach (do 2 szklanek herbaty i 2 filiżanek kawy dziennie),  najlepiej bez dodatku cukru.

 

MLEKO

Mleko  pochodzenia zwierzęcego (o obniżonej zawartości tłuszczu, bez dodatku cukru)  i/lub napoje roślinne (bez dodatku cukru, wzbogacone w wapń), w ilości co najmniej 1 szklanki dziennie. 

 

SOKI

Soki owocowe i/lub warzywne, najlepiej wyciskane ze świeżych owoców/warzyw, do 1 szklanki dziennie.  

 

NAPOJE MLECZNE – FERMENTOWANE

Napoje mleczne - fermentowane najlepiej bez dodatku cukru, do 1 szklanki dziennie.

 

NAPOJE STYLU LIGHT, NAPOJE SŁODZONE ORAZ NAPOJE FUNKCJONALNE

Napoje stylu light, napoje słodzone oraz napoje funkcjonalne – rekomendowane w ograniczonych ilościach i uzasadnionych sytuacjach.

 

NAPOJE ALKOHOLOWE

Napoje alkoholowe – spożywane wyłącznie okazjonalnie, w ograniczonych ilościach.